افتتاح افتتاح

جاده ي عشق

نحوه افتتاح حساب بانكي در تركيه بدون اقامت

نحوه افتتاح حساب بانكي در تركيه بدون اقامت


z2mo_q2.png

 

به گزارش فردا نيوز افتتاح حساب بين اللمللي در تركيه بر مبناي ارز دلار و يورو براي ايرانيان بدون اقامت در تعداد معدودي از شعبات بانكي تركيه در حال حاضر ممكن شده است. براي اينكار بايد به شعبات زراعت بانك مراجعه كنيد. در اين مطلب به آموزش  كامل افتتاح حساب در تركيه و معرفي بهترين روش خواهيم پرداخت.

تنها كشوري كه در اكنون براي ايرانيان بدون اقامت و تنها با پاسپورت حساب ارزي و دلاري باز مي‌كند در حال حاضر كشور تركيه است.

در سال هاي گذشته بانك هاي خارجي در كشورهايي همچون امارات و گرجستان براي ايرانيان اقدام به افتتاح حساب مي كردند

 كه اكنون فقط در كشور تركيه و شهر توريستي‌اي مانند استانبول و فقط تعداد كمي از شعبات بانك ها تحت شرايط خاصي مانند سپرده گذاري نسبت به باز كردن حساب براي افراد ايراني اقدام مي‌كنند.

در تركيه و در سال 2020 قوانين بانكي به گونه اي تغيير پيدا كرده است كه ? بانك زراعت، ايش و وكيف بانك براي ايرانيان مي توانند حساب بانكي بر پايه ارزهاي خارجي مانند دلارو يورو افتتاح كنند.

در ادامه اين مقاله به روش هاي بازكردن حساب در تركيه خواهيم پرداخت.

افتتاح حساب در تركيه بدون اقامت

ايش بانك و وكيف بانك فقط با شرط داشتن اقامت تركيه و يا همون كارت كيمليك حساب را براي ايرانيان بازمي‌كنند

 اما در بانك زراعت در حال حاضر با داشتن پاسپورت و مدارك لازم ديگر مي‌توانيد حساب ارزي افتتاح كنيد.

بسياري از افراد كه از ايران به اين بانك ها مراجعه مي كنند ، مقيم نيستند و در واقع توريست محسوب ميشوند.

به همين دليل حتما بايد به شعباتي مراجعه كنيد كه از قبل هماهنگي هاي لازم با شعبه صورت گرفته باشد.

و همچنين مبلغي را براي سرمايه گذاري در بانك سپرده كنيد.

طبق قوانين بانك مركزي تركيه شما حتما بايد آدرس معتبر به بانك ارائه كنيد.

پس حتما قبل از افتتاح حساب اگر توريست هستيد اين هماهنگي ها را با شركت مربوطه انجام دهيد.

بازكردن حساب براي كسب و كار در تركيه

چنانچه شما خواهان راه اندازي يك بيزينس در تركيه هستيد بر اساس قوانين تركيه حتما بايد به ثبت شركت در تركيه اقدام كنيد.

براي اين منظور پس از ثبت شركت مي‌توانيد به افتتاح يك حساب بانكي شركتي علاوه بر حساب شخصي خود اقدام كنيد.

حساب هاي شركتي در تركيه معمولا معتبرتر و داراي سقف هاي جابجايي بالاتري هستند.

بازكردن حساب در تركيه بدون موجودي اوليه و بلاك پول

در سال 2020  از افراد خارجي، بانك هاي تركيه براي افتتاح حساب درخواست مبلغ اوليه و بلوك پول مي كنند.

اين عدد از بين ???? دلار تا ???? دلار متغير است.

اما تعداد شعب خيلي كمي هم وجود دارند كه مي توانيد بدون موجودي اوليه اقتتاح حساب را انجام دهيد.

همچنين مسلط بودن به زبان تركي استانبولي در هنگام افتتاح حساب ضروري است.

براي آگاهي از فرآيند افتتاح حساب بدون موجودي اوليه و بلوك پول و سرمايه گذاري مطلب افتتاح حساب بانكي در تركيه بدون اقامت را مطالعه كنيد.

صدور ويزا و مستر كارت در تركيه

بعد از افتتاح حساب، برخي شعبات زراعت بانك مي توانند به شما ويزا و مستر كارت فوري و فيزيكي را در همان لحظه افتتاح حساب تحويل دهند.

اعتبار اين كارت ها ? ساله هستند و شما تا ? سال ديگر نيازي به مراجعه به بانك براي دريافت كارت جديد نخواهيد داشت.

شما براي اينكار بايد دليل خود براي دريافت ويزا و مستر كارت به رييس شعبه اطلاع دهيد و در صورت موافقت رييس شعبه براي شما ويزا كارت در همان زمان صادر مي‌شود.

اين ويزا كارت ها بين المللي بوده و امكان واريز و برداشت پول از كل دنيا به كارتها وجود دارد.

همچنين بعد از افتتاح حساب بايد حساب هاي دلاري و يورو خود را به كارت متصل كنيد زيرا پيش فرض اتصال حساب ليري بوده و بايد بعد از افتتاح حساب نسبت به متصل كردن كارت خود به حساب هاي ارزي دلخواه خود اقدام كنيد.

توصيه مي‌كنيم كه حتما از اين روش براي دريافت كارت‌هاي ويزا و مستر استفاده كنيد و هيچگاه به كارت هاي آماده كه براي خود شما نيستند و در ايران به فروش مي رسند اعتماد نكنيد.

كارتهاي بانكي كه براي شما صادر مي‌شوند متعلق به شما بوده و مالكيت كامل بر آن ها وجود دارد.

كرديت كارت تركيه

شما پس از افتتاح حساب قادر به دريافت كرديت كارت هستيد.

از كرديت كارتها براي خريدهاي قسطي و اعتباري استفاده مي‌شود.

چنانچه قصد استفاده از كرديت كارت داريد حتما با رييس شعبه صحبت كنيد

و دلايل خود را براي دريافت كرديت كارت توضيح دهيد.

پس از موافت شعبه براي شما كرديت كارت نيز صادر مي‌شود.

البته كرديت كارت به نسبت ميزان پول بلاك شده در حساب صادر مي‌شود.

مدارك لازم براي  افتتاح حساب در تركيه

همانطور كه در بالا نيز توضيح داده شد، برخي بانك ها براي بازكردن حساب اقامت و كارت كيمليك را جزو مدارك لازم از شما مي‌خواهند اما تعداد كمي از شعبات با پاسپورت نيز مي توانند براي شما افتتاح حساب انجام دهند.

مدرك بعدي كه براي افتتاح حساب لازم است برگه مالياتي شما است.

حساب هاي بانكي در تركيه فاقد ماليات هستند. يعني حتي سودهاي بانكي هم شامل ماليات نمي‌شوند.

اما كد مالياتي يكي از مداركي است كه بانك از شما طلب ميكند.

براي دريافت كد مالياتي بايد به اداره ورگي استانبول مراجعه كنيد.

در آنجا شما بايد آدرس منزل به همراه اجاره خانه و يا سند ملكي و يا قبض آب و برق را ارائه كنيد.

چنانچه شما توريست هستيد بايد از موسساتي كه قادر به دريافت كد مالياتي هستند كمك بگيريد.

يكي از اين موسسات شركت تركيه هلپر است كه در استانبول فعاليت مي‌كند.

اين شركت ها از آدرس هاي معتبر و به تركيAcik  استفاده مي‌كنند

 و مشكلي در اداره ماليات براي گرفتن كد مالياتي به وجود نمي آيد.

اما چنانچه از آدرس هاي غير معتبر استفاده كنيد امكان مسدودي حساب وجود دارد.

سيمكارت تركيه نيز براي افتتاح حساب و ارائه به بانك نيز الزامي هست.

سيمكارت در تركيه و مشكلات استفاده از آن در ايران

ازآنجا كه براي استفاده از خدمات بانكداري الكترونيكي رمزهاي يكبار مصرف به خط تركيه پيامك مي شود در ايران مشكلاتي را ممكن است ايجاد كند.

رومينگ اپراتورهاي تركيه مانند ودافون،تركسل و ترك تلكام در ايران مشكلاتي دارد.

عدم دريافت پيامك مي تواند استفاده از سامانه هاي اينترنتي را غير فعال كند.

براي اينكار بايد از شعبه ، درخواست خود را براي غير فعال كردن پيامك به بانك ارائه كنيد.

البته شما ميتوانيد با اخذ اقامت تركيه سيمكارت خود را دائمي كنيد.

 

اينترنت بانك و استفاده آن در ايران

براي حساب هاي بانكي در تركيه به صورت پيش فرض IP هاي خارج از اين كشور براي خدمات بانكي بسته است.

به همين دليل براي مديريت حساب بانكي خود در خارج تركيه حتما بايد با پشتيباني بانك تماس گرفته و از آنها درخواست رفع محدوديت كنيد.

پس از تماس و پرسيدن سوال هاي امنيتي از شما اين محدوديت برداشته شده و شما قادر به كنترل حساب هاي خود در خارج تركيه خواهيد بود.

سود بانكي در تركيه

از اواخر سال گذشته ميلادي به دنبال كاهش نرخ تورم،  نرخ سود بانكي در تركيه در حال كاهش مي باشد.

در سال هاي گذشته اين نرخ تا ?? درصد نيز افزايش داشت.

اما در سال جديد براي سپرده هاي ? ماه تا يكساله حدود ? تا ?? درصد ساليانه مي باشد.

براي سپرده هاي دلاري نيز اين سود يك و نيم درصد ساليانه در سال 2020  تعيبن شده است.

آيا حساب هاي بانكي ايرانيان امكان مسدودي دارند؟

بر خلاف شايعاتي كه در اين زمينه وجود دارد خوشبختانه كشور تركيه تاكنون هيچ حسابي را مسدود نكرده است .

و علاوه بر اين بانك مركزي تركيه امنيت حساب ها را براي افراد خارجي تضمين كرده است.

البته بايد بدانيد قوانين بانكداري جهاني وFATF  در تركيه رعايت ميشود.

 يعني براي جلوگيري از پولشويي اگر به حساب ارزي شما پولي خارج از تركيه واريز شود كه منبع آن مشخص نباشد و مشكوك باشد حساب شما مسدود ميشود و شما بايد براي اداي توضيحات به بانك مراجعه كنيد.

ولي اگر پول هاي واريزي به حساب پاك باشد ومنبع واريز آن مشخص باشد هيچگونه مشكلي براي اينگونه حساب ها ايجاد نخواهد شد.

همچينن توصيه ميكنيم هيچگاه موجودي حساب ها را براي مدت طولاني صفر نگه نداريد. زيرا امكان مسدودي اين حساب ها به علت راكدي وجود دارد.

سوئيفت زراعت بانك

شما براي دريافت پول نياز بهIBAN  حساب خود و كد سوئيفت بانك داريد.

كد سوئيفت بانك زراعت TCZBTR2A ميباشد.

زمان نشستن حواله هاي سوئيفت به حساب بين ?? تا ?? ساعت پس از تاييد مبدا است.

همچينن امكان واريز به حساب ها از سايت هاي خارجي به ويزا كارت و مستركارت شما وجود دارد.

سايت هاي مانند يوتيوب و فري‌لنسري ?? ساعت پس از درخواست وجه، درآمد شما را به كارت تركيه شما واريز مي‌كنند.

مدت زمان لازم براي بازكردن حساب

چنانچه شما مراحل گفته شده در بالا را به خوبي انجام دهيد در يك روز كاري مي‌توانيد افتتاح حساب خود را انجام دهيد.

حضور شخص شما در تمامي مراحل چه در اداره ماليات و چه در بانك الزامي است.

زيرا اين حساب ها متعلق به شخص شما بوده و حضور مشتري و تاييد مشخصات هويتي اجباري است.

چگونه مبلغ هاي واريز شده در ايران را نقد كنيم؟

شما بعد از واريز مبالغ به حساب هايتان مي‌توانيد آن ها را نقدي از شعب و يا ATM ها در سراسر دنيا دريافت كنيد.

اما چنانچه در ايران هستيد اكثر صرافي ها در ايران حساب هاي بانك هاي تركيه را دارند كه مي‌توانيد از حساب خود به حساب آنان حواله كنيد و معادل ريالي آن را دريافت كنيد.

 

افتتاح حساب در زراعت بانك تركيه

شما براي افتتاح حساب دربانك هاي تركيه مي‌توانيد با شماره  00905349285066  در واتس اپ پيامي ارسال كنيد. مشاورين فارسي زبان شركت تركيه هلپر به صورت ?? ساعته آماده پاسخگويي در زمينه افتتاح حساب در بانك هاي تركيه و مشكلات بانكي شما هستند.

ما در موسسه تركيه هلپر تمامي مدارك لازم را براي شما فراهم مي‌كنيم و در كمتر از يك ساعت با حضور نماينده ما افتتاح حساب را انجام و كارت ويزا و مستر را تحويل شما مي‌دهيم.

منبع: https://www.fardanews.com/fa/news/971485/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1399/2/17  ساعت: ۱۲ توسط:jadehyeeshgh :

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين از ابتدا تا به امروز

اگر قصد راه اندازي فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين را داريد شايد تاريخچه خريد آنلاين و فروشگاه هاي آنلاين براي شما جالب باشد و از تجربيات آنها كمك بگيريد.

jjb4_t4.jpg

انتشار در javanonline.ir

خريد آنلاين نوعي تجارت الكترونيك مي باشد كه به مصرف كنندگان اين امكان را مي دهد تا با استفاده از يك مرورگر از طريق موبايل و يا كامپيوتر خود بتوانند كالا يا خدمات موردنياز خود را پيدا كرده و به طور مستقيم از طريق اينترنت از يك فروشگاه اينترنتي كالا و يا خدمات مورد نظر خود را خريداري كنند. در اينجا مشتري مي‌ تواند تنها با يك سرچ ساده كالاي مورد نظر خود را با قيمت بسيار مناسب تر در سايت‌هاي گوناگون پيدا كند رقابتي بسيار تنگاتنگ كه به لطف اينترنت به وجود مي‌آيد، چراكه در اينجا مشتري مي‌تواند تنها با يك سرچ تعداد زيادي فروشگاه آنلاين را پيدا كند كه محصول و يا خدمات مورد نياز او را ارائه مي‌كنند و به اين صورت خريدار مي‌تواند با صرف كمترين زمان كالاي خود را پيدا كرده قيمت و برندهاي مختلف را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت بتواند بدون محدوديت مكاني و زماني فروشگاه اينترنتي را انتخاب كند كه مي‌تواند بهترين خدمات و قيمت را در اختيار او قرار دهد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند اين امكان را براي مشتريان خود فراهم كند تا خريدار بتوانيد محصول و خدمات مورد نظر خود را به راحتي بررسي كند يك فروشگاه اينترنتي براي اين كار از تصاوير، فيلم جدول مشخصات فني و توضيحات مربوط به محصول استفاده مي كند و حتي خريداران مي‌توانند نظرات خود را در مورد محصول و يا خدمت مورد نظر درج كنند تا مشتريان ديگر بتوانند از آن استفاده كنند علاوه بر تمام اين موارد مشتري مي‌تواند كالاهاي مورد نظر خود را در كنار يكديگر قرار داده و آنها را با يكديگر مقايسه كند تا در نهايت مشتري بتواند انتخاب بهتري داشته باشد اين موارد تنها قسمت كوچكي از مزاياي خريد اينترنتي بشمار مي‌آيد.

يك فروشگاه اينترنتي مي‌تواند خريدار را قادر كند تا با استفاده از فيلترهايي كه در اختيار او قرار مي دهد به راحتي بتواند با استفاده از ويژگي‌هاي مورد نظر خود مدل، مارك يا موارد خاص ديگر به او براي پيدا كردن محصول مورد نظر خود كمك كند در آخر نيز مشتريان آنلاين مي‌توانند براي تكميل معامله و پرداخت مبلغ كالا و يا خدمت مورد نظر خود از درگاه بانكي استفاده كنند و يا حتي مي‌توانند مبلغ آن را بعد از دريافت محصول با اطمينان بيشتر درب منزل پرداخت كنند چراكه امروزه بسياري از سايت‌ها براي راحت كردن فرايند خريد و اطمينان بيشتر مشتري براي ارسال كالاهاي فيزيكي مانند كتاب، لباس يا لوازم خانگي و هر آنچه كه مي‌تواند به ذهن شما برسد از سرويس‌هاي مختلفي مانند ارسال رايگان، پرداخت درب منزل و حتي بازگشت كالا تا يك هفته را براي رقابت با يكديگر و جلب رضايت بيشتر مشتري ارائه مي‌كنند، اما زمان خريد محصولات ديجيتالي مانند فايل‌هاي صوتي، تصويري و يا نرم افزار از يك فروشگاه اينترنتي معمولاً فايل خريداري شده از طريق اينترنت براي مشتري ارسال مي‌شود. اگر در اينجا بخواهيم بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي در ايران و جهان نام ببريم مي‌توانيم از Alibaba، Amazon، Ebay، Digikala و يا از 20Bekhar نام ببريم كه يك فروشگاه تخصصي در زمينه فروش لوازم خانگي مي باشد.

اما اين دسته از سايت‌ها كه محصول و يا خدمات مختلفي را به مشتريان خود ارائه مي‌كنند با واژهاي مختلفي شناخته مي‌شوند كه مي‌توانيم به خرده فروشي الكترونيكي، فروشگاه اينترنتي، فروشگاه الكترونيكي، فروشگاه آنلاين و يا فروشگاه مجازي اشاره كنيم. اين فروشگاه ها به دليل اينكه امروزه موبايل هاي هوشمند در دست همه مي‌باشند و بيشترين استفاده را در طول روز براي افراد دارد و بيشتر وقت خود را با گوشي موبايل در اينترنت مي‌گذرانند وب سايت‌هاي خود را به‌ گونه‌اي طراحي كرده اند كه مشتريان به راحتي بتوانند محصولات و خدمات آنها را با در تلفن هاي هوشمند خود به راحتي بررسي كنند و حتي بسياري از اين فروشگاه ها داراي اپليكيشن هايي مي‌باشند كه بر روي تلفن همراه و تبلت نصب مي‌شود تا مشتريان بتوانند راحت تر از آنها استفاده كنند و هميشه كنار شما باشند.

تاريخچه خريد آنلاين از كجا شروع شد

اگر در اينجا بخواهيم ‌به اولين شركتي اشاره كنيم كه بستر تجارت آنلاين را فراهم كرد مي‌توانيم به IBM (OLTP)  اشاره كنيم كه در دهه 1960 پردازش معاملات آنلاين را گسترش داد و توانست امكان پردازش معاملات مالي را در لحظه فراهم كند، بعد از ايجاد اين بستر توسط IBM براي اولين بار توسط يك شركت هواپيمايي در آمريكا با نام Semi-Automatic Business Research Environment (SABER)  مورد استفاده قرار گرفت اين شركت از اين بستر براي رزرواسيون بليط هواپيما به صورت انلاين استفاده مي كرد، به اين صورت كه كامپيوترهاي واقع در آژانس هاي مسافرتي به يكServer  در IBM متصل مي شدند كه مي توانستند به يك Database همزمان دسترسي داشته باشند تا همه آژانس هاي مسافرتي بتوانند به طور همزمان به اطلاعات دسترسي داشته باشند و كار رزرو كردن بليط مسافران خود را انجام دهند.

فروشگاه اينترنتي در ابتدا فقط به عنوان يك ابزاري تبليغاتي و يك ويترين براي شركت ها عمل مي كرد كه شركت هاي بزرگ از آن براي معرفي محصولات خود استفاده مي كردند تا بتوانند اطلاعات كامل مربوط به محصول خود را معرفي و ارائه كنند اما با همه گير شدن بيشتر اينترنت و راه پيدا كردن كامپيوترها به خانه ها به سرعت مديران شركت هاي تجاري و توليد كنندگان دريافتند كه مي‌توانند از اين ابزار ساده براي فروش محصولات و خدمات خود استفاده كنند و محصولات خود را به تمام دنيا معرقي و به فروش برسانند بدون آنكه محدوديت فيزيكي و زماني داشته باشند، چراكه تجربه يك خريد آنلاين مي‌تواند مزاياي بسياري هم براي فروشنده و هم خريدار ايجاد كند از طرفي فروشنده هيچ محدوديتي در زمان، مكان و تنوع اجناس خود ندارد و مي‌تواند هزينه هاي آن را تا حد چشم گيري كاهش دهد و اين يعني قيمت تمام شده كمتر و قدرت بيشتر براي رقابت؛ از طرف ديگر خريدار نيز بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌تواند در كوتاه ترين زمان محصول خود را پيدا كرده و آن را با هزينه اي بسيار كمتر تهيه كند همين چند عامل باعث شد فروشگاه اينترنتي و تجارت آنلاين با سرعتي باورنكردني رشد كنند تا جايي كه امروزه محصول و يا خدماتي نيست كه در اينترنت نتوانيد آن را يافت كنيد.

رشد فروشگاه هاي آنلاين از كجا شروع شد

اولين سرور و مرورگر وب جهاني توسط  Tim Berners-Leeدر سال 1989 براي استفاده تجاري شروع به طراحي كرد و در سال 1991 شروع به كار كرد و پس از آن در سال 1994 بانكداري آنلاين كار خود را آغاز كرد و سپس اولين فروشگاه اينترنتي پيتزا توسطPizza Hut  در سال 1994 افتتاح شد و در حقيقت اولين فروش اينترنتي انجام شد. بلافاصله پس از آن Amazon.com سايت فعاليت خود را در سال 1995 آغاز كرد و پشت آن eBay نيز در سال 1995 پا به دنياي تجارت الكترونيك گذاشتند و از اينجا به بعد بود كه فروشگاه هاي اينترنتي با سرعت باور نكردني يكي پس از ديگري پا به دنياي تجارت آنلاين گذاشتند تا جايي كه امروزه شركت هاي كوچك و حتي خرده فروشان نيز سعي كردند از اين بازار عقب نمانند تا بتوانند با راه اندازي فروشگاه اينترنتي محصول و خدمات خود را ارائه كنند و سهم خود را از اين بازار پيدا كنند اما به شما پيشنهاد مي كنيم آن را دست كم نگيريد و قبل از راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي و فروشگاه اينترنتي خود با مشكلات و سختي هاي آن آشنا شويد چون اگر آشنايي درستي با آن نداشته باشد و نتوانيد در آن رقابت كنيد مي‌تواند به سرعت تمام سرمايه و كسب و كار شمارا در خود هضم كند و چيزي از آن باقي نگذارد.

رفتار خريدار يا مشتري در يك فروشگاه اينترنتي

هنگامي كه شخصي تصميم به خريد آنلاين مي گيرد به احتمال زياد از طريق تلفن همراه، رايانه، تبلت و يا ساير دستگاه هاي ديجيتال براي متصل شدن به اينترنت و جمع آوري اطلاعات استفاده  مي كند؛ اما محيط ديجيتال مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد چراكه توجه داشته باشد مشتري در زمان خريد آنلاين نمي ‌تواند شما و كسب و كارتان را ببيند و به همين دليل خطر بيشتري را نسبت به افرادي حس مي كند كه در يك فروشگاه فيزيكي خريد مي‌كنند، سه عامل اصلي وجود دارد كه ممكن است در تصميم گيري افراد در زمان خريد از يك فروشگاه آنلاين تأثير بگذارد اول اينكه مطمئنا مشتري دوست دارد در زمان خريد يك كالاي فيزيكي بتواند آن را از نزديك ببيند و آن را لمس كند و عدم وجود اين موضوع در يك فروشگاه آنلاين باعث مي‌شود مشتري به كيفيت و اصل بودن كلاً ترديد پيدا كند كه محصول واقعي كه قرار است به درست او برسد چقدر با تصاوير و توضيحات داده شده مطابقت مي كند، دوم اينكه مشتري ممكن است بابت اصل بودن كالا و خدمات پس از فروش و حتي گارانتي به شك بيفتد و از اين موضوع ترس داشته باشد كه اگر مشكلي وجود داشته باشد چطور مي‌تواند اين موضوع را پيگيري كند و بايد سراغ چه كسي برود، اما سومين عامل كه مي‌تواند تأثير منفي بر ذهن مشتري بگذارد پرداخت هزينه در مقابل محصول است كه ممكن است با استفاده از درگاه اينترنتي حساب بانكي خود را به خطر بيندازد و يا شايد هيچ گاه كالاي خود را دريافت نكند و پول خود را از دست بدهد اين عواملي هستند كه مي‌تواند در رفتار خريدار فروشگاه اينترنتي تاثير گذاشته و ترجيح دهد كالاي مورد نظر را از يك فروشگاه فيزيكي با قيمت بالاتر تهيه كند.

از همين رو صاحبان فروشگاه هاي آنلاين بر جنبه اعتماد مشتري تأكيد بسيار زيادي دارند و سعي مي‌كنند با روش هاي مختلف اعتماد بيشتر مشتري را به دست آورند به همين خاطر نيز بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي براي اينكه بتوانند اعتماد مشتري خود را به دست آورند و احساس امنيت بيشتري به مشتريان خود بدهند از سرويس هايي مانند ارسال ريگان، تسويه درب منزل، بازگشت كالا و سرويس هاي ديگري به مشتريان خود ارائه مي‌كنند تا خريدار بتواند با اطمينان خاطر خريد خود را انجام دهد.

تجارت الكترونيك به سرعتي درحال توسعه در تمام دنيا مي باشد كه در كه در سال هاي خيلي نزديك شاهد اين خواهيم بود كه فروشگاه هاي فيزيكي بيشتر تبديل به ويترين و نمايشگاه هايي براي توليد كنندگان و نمايندگي ها مي شوند تا در آنجا بتوانند فقط محصولات خود را در ديد مشتري قرار دهند.

منبع: ويكي پديا

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1398/12/1  ساعت: ۰۹ توسط:jadehyeeshgh :